כך תקימו פודקאסט מצליח משלכם

סטיב ג'ובס, מנכ"ל Apple, הוא כנראה איש המכירות הטוב ביותר בעולם. הנה, לי למשל, הוא הצליח למכור פעמיים מכירה קשה ועתירת ממון וכל זה בלי שפגשתי אותו פנים מול פנים לעולם. סתם כך, תוך כדי שאני צופה באחת המצגות שלו שעלו באינטרנט, הוא מכר לי את המק הראשון שלי בשנת 2002. הפעם השניה הייתה ביוני 2004, עת שוב ראיתי בהקלטה באינטרנט את המצגת שלו בכנס מפתחי Apple של אותה שנה. אז הוא הציג לעולם גרסת iTunes חדשה שכללה בתוכה את אפשרות הפודקאסט.

פודקאסטים הם מעין תוכניות רדיו או טלוויזיה המופצות באינטרנט באופן חופשי (לרוב), על ידי מנוי חינמי. פרקים של תוכניות אלו מופצים בתור קובצי קול, כגון MP3 או AAC, או קובצי תמונה אותם יכול כל אחד להפיק במחשבו האישי. ניתן לשים את הקבצים על שרת דפי אינטרנט כלשהו ברשת, ובכך להפוך אותם נגישים לתוכנות ללכידת פודקאסטים. באמצעות תוכנות אלו יכול כל אחד להירשם לפודקאסט, ולקבל אוטומטית למחשבו האישי פרקים חדשים כאשר אלו מתפרסמים.

בשביל לפשט יותר, אז בצד אחד של הפודקאסט יש מאן דהוא שמקליט תוכנית רדיו או וידאו (או כל מדיום אחר) ומעלה את זה לרשת, ובצד השני ישנם אנשים שעושים מנוי לתוכנית שלו דרך האינטרנט ומאזינים או צופים בזמנם החופשי.
בדרך כלל זה חינם למאזינים ועולה ים של כסף למפיק התוכנית, אבל את זה הוא מגלה בשלב הרבה יותר מאוחר. בשנת 2005 נבחרה המילה פודקאסט כמילת השנה על ידי מילון אוקספורד האמריקני.

הפודקאסט היה קיים לפני ש-Apple הטמיעה אותו ב-iTunes, אבל פרט לגיקים איש לא ידע על זה. Apple הכניסה את הפודקאסט ל-iTunes, שהיא תוכנת המוזיקה הנפוצה ביותר בעולם, וכך חשפה מיליונים לעניין ויצרה מן קטלוג ענק, דפי זהב אלקטרוני, שעושה סדר בים הפודקאסטים הקיימים והנוצרים מדי יום ומאפשרת חיפוש, מציאה והרשמה לפודקאסט בקלות יחסית.

לפודקסטים אין ממש סטטיסטיקות רייטינג, כמו בטלוויזיה או ברדיו, אבל יש מספרים שנותנים כיוון. במחקר מקיף שערכו ב-Edison Media Research בשנה שעברה מצאו כי כ-13% מהנשאלים האזינו לפודקאסט. יש שיגידו שזה לא מספר מרשים, אבל הם טועים. מדיה חדשה שמתחרה בממותות ותיקות כמו רדיו וטלוויזיה ומצליחה לעניין 13% מהאוכלוסיה, היא מדיה שעתידה לפניה ויש לה לאן לגדול. למה להיצמד ללוח זמנים קשיח של תוכנית רדיו אהובה אם אתם יכולים להירשם לפודקאסט שלה (המון תוכניות רדיו מופצות היום גם כפודקאסט) ולשמוע אותה בזמנכם החופשי ואיפה שבא לכם?

נתח השוק הגדול ביותר של הפודקאסטים בעולם שייך לטכנולוגיה – הם היו שם ראשונים, אבל יש הכל מהכל. CNN, ABC, NBC, DISNEY, ESPN וכל צירוף אותיות אחר שתעלו במוחכם הקודח, קיים במאגר הפודקאסטים. כל תוכנית רדיו נחשבת קיימת גם כפודקאסט, אלפי אומנים צעירים מפיצים את המוזיקה שלהם כפודקאסט, NASA משדרת את התמונות ממאדים בפודקאסט, הבית הלבן מפיק פודקאסט שבועי, גברת ממניסוטה משתפת אתכם כל שבוע בגידול החתולים שלה.

המשך הכתבה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3585935,00.html

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: