האיום האדום חוזר: Red Alert 3

המשחק החדש בסדרת האסטרטגיה האהובה מביא עמו שיפורים וחידושים שהופכים את שדה הקרב הווירטואלי למקום הרבה יותר מפתיע, צבעוני ומרתק

שבע שנים עברו מאז "נקמתו של יורי", המשחק האחרון בסדרת Red Alert, , והעולם שתק. שבע שנים בלי המשך לאחת מהסדרות המהנות, המהירות, המוכרות, המוזרות, המצחיקות, ואתם בטח כבר הבנתם שגם המוצלחות ביותר בעולם משחקי האסטרטגיה בזמן אמת.
איך יכולנו להתמודד עם ההמתנה הארוכה הזו? ציפורניי יעידו שבמקרה שלי בחוסר הצלחה, אבל המידע שיש לנו כרגע מראה שהציפייה הייתה שווה את זה, ובאוקטובר הקרוב יגיע הזמן להפסיק לכסוס ציפורניים ולהתחיל לזמזם את Hell's March, מנגינת הנושא הידועה והאהובה.
דובי קוטב משוריינים שמשוגרים מתותחי ענק, רובוטים משני צורה ומסע בזמן, כל זאת במשחק אסטרטגיה מאוזן וקצבי. ברוכים הבאים ל-Red Alert 3!

אם הוא נסע בזמן, גם אני רוצה!

 

איזון בין הסגנון המוכר לטכנולוגיות חדשות

בעולם של Red Alert, הרבה דברים מוזרים יכולים לקרות – וקרו. כהתחלה, אי שם בראשית הסדרה, אלברט איינשטיין המציא מכונת זמן והשתמש בה איזון בין הסגנון המוכר לטכנולוגיות חדשותבדרך בה כולנו חולמים – לנסוע לאחור בזמן ולהרוג את היטלר. התוצאה הישירה של מעשה זה הייתה התפתחותה של ברית המועצות לכדי מפלצת ענק שוות ערך לגרמניה הנאצית, כך שמלחמת העולם השנייה התרחשה בינה לבין בנות הברית. במשחק השני, שנים לאחר מכן, ברית המועצות פלשה לארה"ב.
העלילה של Red Alert 3 מתחילה קצת לאחר סוף המשחק הקודם, כאשר בנות הברית בראשות ארה"ב הודפות את המתקפה ומתחילות מתקפת נגד על רוסיה. הסובייטים נלחצים, כמובן, ושולחים לאחור בזמן את האחראי לכוחן הטכנולוגי של בעלות הברית – אלברט איינשטיין מיודעינו. התוצאה – המתקפה של בעלות הברית מעולם לא התרחשה. אך שינוי ההיסטוריה הביא לכך שמעצמה נוספת עלתה לעמדה של כוח, והסובייטים שרק נרגעו מכך שהמכ"מים ממערב לא מדווחים על פלישת ענק, נחרדים לגלות שהפעם ממזרח נפתחת הרעה – היפנים, בני קיסרות השמש העולה, פולשים. לא סתם פולשים – יש להם רובוטים ענקיים שיכולים לשנות צורה.
זו נקודת הפתיחה של המשחק – שני הצבאות המוכרים לנו מתמודדים עם עלייתו של כוח חדש, המוסיף עוד צבע וייחודיות למשחק שכבר עכשיו בולט במראה ובסגנון אישי. התוצאה, באופן בלתי מפתיע, היא מלחמה כוללת, מוכרת וחדשה בו-זמנית. זה הדבר אותו המפתחים משתדלים להדגיש – האיזון בין השימוש בעיצוב, יחידות וסגנון שהשחקנים הותיקים יזהו בקלות, לבין ניצול ההתפתחויות הטכנולוגיות והעיצוביות של שבע השנים האחרונות כדי לעדכן את המשחק כמה שיותר.

שיפורי גרפיקה מרשימים

מעבר מוצלח מדו-מימד לתלת מימד

מעבר מוצלח מדו-מימד לתלת מימד

דבר ראשון, המראה – המשחק משתמש במנוע הגרפי של Command & Conquer 3, בצירוף שיפורים קטנים, במיוחד בתחום המים, מסיבות שיוסברו בהמשך. המעבר מדו-מימד לתלת מימד רק מיטיב עם המשחק, ונראה שהמראה הייחודי שלו לא רק יישמר, אלא יהפוך למרהיב ביותר, במיוחד סביב האפקטים המיוחדים, כפי שהסרטונים חושפים.
השינוי שיעבור על המשחק אינו רק שינוי במנוע הגרפי. המפתחים מבטיחים להוסיף עוד אפשרויות שישמרו על פשטותו, אך בכל זאת יוסיפו לו עומק – לדוגמה, לכל יחידה יש שתי יכולות, ראשית ומשנית, אותן אפשר לנצל בכדי להפוך מצבים בהם יחידה אחת תמיד חזקה מאחרת.
דוגמה נוספת המדגימה את הפשטת מנגנון המשחק היא כריית המשאבים. עתה פשוט יש משאבות מהן נובעים משאבים. ליד כל משאבה בונים בניין אחד, המפיק משאית כרייה השואבת ממנה את הממון, וזהו. אין שלל מכונות כרייה המתרוצצות לאורך המסך וכל כלכלת המשחק הופכת הרבה יותר קלה לניהול

בואו לים

הזהרו, האויב משנה צורה

הזהרו, האויב משנה צורה

השינוי הגדול ביותר הוא השמת הדגש על הלוחמה הימית. כבר במשחק השני בסדרה הים היווה שדה קרב גדול ופעיל יותר ממשחק האסטרטגיה הממוצע, אך Red Alert 3 יהפוך אותו למרכזי במידה שווה ליבשה. המפתחים טוענים שפשוט לא יהיה ניתן להתעלם מהים מבלי לתת ליריב יתרון משמעותי. עכשיו אפשר לכרות משאבים גם בים, לבנות את רוב המבנים בים, ולנהל את כל המשחק כאשר המים מלחכים את רגליכם. יחידות, בלי השגחה מהשחקן, ישנו את צורתן כדי לנוע בים והגלים הכחולים, שעד עכשיו היו המקום השליו והרגוע במשחקי אסטרטגיה בזמן אמת, יהפכו לשדה קרב סוער בדיוק כמו היבשה.
השחקנים יצטרכו להתאים את עצמם ליותר משדה קרב נוסף – הם יצטרכו, בכל פעם מחדש, להסתגל לסגנון קרב חדש. לכל יחידה במשחק תהיה יכולת מיוחדת שתשנה את דרך ההתנהגות והלחימה שלה. מפקד שמאמין שהוא יוכל פשוט לבנות צי טנקים ולשלח אותם אל עבר האויב יגלה, לצערו, שהאויב משגר יחידות לעורפו ותוקף אותו מהים.
זה במיוחד יבלוט אצל היפנים – כפו שצויין, היחידות שלהם מסוגלות לשנות צורה. המטוס שניסית להוריד לפני רגע פתח זוג רגליים ועכשיו תוקף את סוללות הנ"מ שלך מהקרקע, בזמן שצוללת האויב שתקפתם באמצעות צמד אוניות פרסה לפתע כנפיים והחלה להפציצן מהאוויר. כאשר האויב משנה צורה ומשנה את סגנון הלחימה, הקרב ידרוש תשומת לב ומיומנות בקנה מידה חדש, כך שהסרת הממשקים המיושנים – כריית המשאבים, השליטה במעבר היחידות ממצב יבשה למצב ים ושאר שכאלו – חיונית לזרימת המשחק.
רעיונות ישנים, אם כן, מוצאים החוצה על מנת לאפשר למשחק פעלתני, רב מימדי וססגוני יותר מאי-פעם לכבוש בסערה את שוק האסטרטגיה בזמן אמת. כל הסימנים מראים שאולי אי אפשר לדעת איזה משלושת הצבאות – הסובייטים, בעלות הברית או היפנים – ייזכה במלחמה, אך כך או כך, מצפה לנו משחק מנצח.

נלקח מנענע:
http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=564130&sid=127

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: